tiistai 15. toukokuuta 2012

Kokonaisuus kaipaa liikkumista

Meinasin ensin, että keho. Mutta kun mielikin. Koko-nainen kaipaa liikkumista. Viime viikolla jäi xycling väliin tärkeiden taloyhtiöasioiden takia, kävin toki ma & ke rataslenkkeilemässä. Ollaan myös siirrytty kävelemään kerhoon noina aamuina (ja puolilta päivin takaisin), joten lenkkini pitenee ajallisesti melkein tunnilla. Perjantai-iltana pötköttelin vauvan kanssa makkarissa nukutushommissa, pikkujätkä paini uuden uninallen kanssa ja koitti löytää hyvää asentoa nukahtamiseen, minä pidin nilkasta kiinni, ettei putoo sängystä, ja ajattelin, että haluaisin lähteä juoksulenkille. Iloinen mainitsi tästä samasta ilmiöstä, jonka oli huomannut. Minä huomasin, että ajatus on itselläni kovin vanha, olen vain tottunut sen hiljentämään hyvin tehokkaasti.

Kun ma-ke liikkuu tehokkaasti, torstaina lepää ihan mielellään, mutta loppuviikosta-viikonlopusta kaipaa kyllä jo uutta repäisyä kotisohvalta. Sinne salille siis.



En toki lähtenyt perjantai-iltana yhdeksältä enää juoksemaan. Saunassa oli käyty ja olin ihan aikuisten oikeasti väsynyt. Mutta lauantaina olisin kyllä joutanut lenkin heittää. Olin vain ehtinyt jo hiljentää sen vienon liikuntatoiveen edelliseltä illalta. Ruokkiahan noita toiveita pitäisi, sillähän ne kovaäänisemmiksi vaatimuksiksi muuttuisivat. Mitä tuli tehtyä, ei voi muuttaa, mutta ehkä seuraavalla kerralla voisin suhtautua siihen erilailla. Näinä väsyneinä hetkinä haluaisin nimenomaan juoksemaan. Tuulettaa päätä ja kroppaa, haukata vähän raitista ilmaa.

Olen muuten ensimmäistä kertaa harkitsemassa elixian jäsenyydestä luopumista. Mitähän tekis? Käyn siellä aika harvoin ja tällä hetkellä muut lajit kiinnostaa enemmän. Mutta entäs sitten, KUN haluaisin xyclingiin tai fitness fusioniin? Entäs jos alan itkeä samantien takaisin pääsyä, kun lähden keskuksesta eropaperit taskussa? En tiedä. Pitäiskö vain alkaa juosta?

3 kommenttia:

  1. Tuon vienon toiveen vahvistumisia toivottelen. Juoksussa on puolensa kun se on niin saatavilla aina. :-)

    VastaaPoista
  2. Mä olen pohtinut samaa - Elixiasta luopumista nimittäin. Kun oikeesti on niin paljon muutakin... Mutta sitten jos haluaa Elinan zumbaan tai xycling-kuninkaan spinuun... En tiedä vastausta (tähänkään). Hienot örvökit on Kaksi Ihanaa istuttanut!

    VastaaPoista
  3. Tulipa kesäolo noista orvokeista :)

    Juokseminen on kyllä mitä mainion pään ja kropan tuulettamiseen. Juostessa voi laittaa asioita järjestykseen tai olla laittamatta. Toisinaan on kiva vain askeltaa, tyhjätä pää kaikesta.

    Onnellista viikon jatkoa ja mukavia liikuntahetkiä!

    VastaaPoista