keskiviikko 31. lokakuuta 2012

Penikkavinkki

Eilisestä asiantuntijuuslistauksesta unohtui tämä urheilulääkäriosuus, eli mitä tehdä kipeille penikoille? Piti oikein arkistosta katsoa, milloin olen viimeksi penikkakipua valittanut, koska se ei enää ole mikään ongelma. Syyskuun puolivälissä. Olin silloin hierotuttanut jalkani kuntoon ja lähdin vain lenkille liian pian.

Olen kokeillut jalkoihini jos jonkinlaista hoitomuotoa. Lenkin jälkeen suihkussa olen vuoroin kuumalla vuoroin kylmällä vedellä suihkutellut lihaksia. Alkuperäinen vinkki oli mennä uimahalliin ja vaihdella kylmävesialtaasta saunaan ja takaisin. Olen venytellyt pohkeita suoralla polvella ja polvi koukistettuna, olen venytellyt kaikkia jalan alueen lihaksia, mitä olen keksinyt venyttää. Olen irroitellut lihasta sääriluusta, työnnellyt pois päin, koittanut pehmittää. Olen käyttänyt pilatesrullaa ja halkaisijaltaan pienempää lötköpötkönpätkää. Jalkojani on hierottu sekä klassisen hieronnan että kalevalaisen jäsenkorjauksen keinoin.

Ostoslistallani on ollut kylmävoide jo kesän alusta asti, mutta aina se on unohtunut. Syyskuuhun asti. Sitten vihdoin muistin sen ostaa ja se on kuulkaa hyvä aine. Ei ole penikat olleet kipeät sen koommin! Ei sitä turhaan suositella! Ihan uskomattoman tehokas aine! Ei ole tarvinnut tuubin suulta sinettiäkään vielä poistaa ja  penikkaongelma on hoidettu. Kannattaa kokeilla!

KYLMÄGEELI RATIOPHARM  150 ML lihas- ja nivelkipuihin.

3 kommenttia: